Latest News

.

Kenapa Vitamin Penting Untuk Saya Semasa Berhari Raya?

Assalammualaikum..
Ahad ini kita semua bakal menyambut hari raya aidiladha. Atau nama lain hari raya qurban. Alhamdullilah

Set Shaklee, Set Slimming Shaklee, Set Berat Sihat,

Bila tiba hari raya, samaada raya aidilfitri atau aidiladha, ramai yang membayangkan nak makan makanan yang sedap2 kan. Dah namanya pun raya, mestilah ada makanan yang sedap2 beraneka warna dan rasa. Betul tak? Lemang ketupat rendang semua ada. Kalau raya qurban biasanya kita akan dapat daging qurban. Masa tu terpikir lah nak masak daging masak kicap la, gulai daging la.. macam2 resepi daging nak masak kan...

Set Shaklee, Set Slimming Shaklee, Set Berat Sihat,

Tapi kali ni, saya bukan nak share resepi. Hehehe..
Tapi nak berkongsi dengan anda semua, kenapa kita perlu ambil vitamin masa raya. Kenapa agaknya ya?

Bagi anda yang mempunyai penyakit seperti kolestrol tinggi, kencing manis, darah tinggi, gout, jantung.. Menang kena pandai jaga makan. Betul tak? Ini tak tak boleh itu tak boleh.. Baru nak cedok lagi sesudu gulai daging, isteri atau anak2 pun melarang. Terbantut selera!

Ataupun ada di antara kita semua yang sedang dalam misi untuk kurus. Sedang berdiet. Tapi bila nampak makanan sedap2 atas meja, diet pun terus lupa. Semua misi hancuss. Hehehe..

Haa..apa nak buat ni? Macam mana caranya nak menikmati makanan yang sedap2 tu tapi masih mampu mengawal diet atau penyakit anda tu?

Itulah fungsinya vitamin...
Pengambilan vitamin dapat mengawal masalah kenaikan berat badan secara berlebihan dan juga membantu anda yang mempunyai masalah kesihatan seperti kolestrol, kencing manis, jantung dan sebagainya. Biasanya golongan yang mempunyai penyakit seperti inilah yang berisiko ketika mengambil makanan yang berlebihan di hari raya. Cara untuk elakkan ialah dengan pengambilan vitamin shaklee.

Kenapa shaklee?
Selamat, semula jadi & berkesan.

Set Shaklee, Set Slimming Shaklee, Set Berat Sihat,
Inilah vitamin shaklee yang membantu untuk Kawal kolestrol/kencing manis/darah tinggi/stroke/berat badan berlebihan/perut sebu/bakar lemak/perut terlalu kenyang.

Jom saya kongsikan di sini beberapa fungsi vitamin yang sangat bagus untuk mengawal berat badan anda.

Lecithin Shaklee
Memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan. Ini yang bestnya, bila makan je, mana-mana lemak yang tidak diingini akan dibuang oleh lecithin ni.

Alfalfa Shaklee
Khasiatnya yang membantu melawaskan pembuangan dan mengangkut keluar lelemak yg dipecahkan oleh lecithin. Yang best nya, alfalfa ni menghilangkan keputihan dan merapatkan miss V juga mengelakkan 'kering' ketika bersama.

Herblax Shaklee
Agen pencuci usus. Mana-mana saki baki bahan yang tidak diingini pada usus akan dibersihkan. Bukan tu saja, herb-lax ni sangat best sebab boleh mengempiskan perut yg buncit dan membuang lemak2 degil yg tersimpan berkurun lamanya dalam badan kita.

Garlic Shaklee
Mempertingkatkan sistem penghadaman dengan formula uniknya mampu menyelesaikan masalah seperti kembung perut, gastrik & ketidakhadaman. Garlic Shaklee juga menurunkan kolesterol dengan menurunkan kolestrol LDL dan menstabilkan glukos.

Peppermint gingger plus Shaklee
Vitamin ni sangat bagus untuk mereka yang makan terlalu banyak.Lepas tu perut jadi sebu,so cepat2 ambil peppermint.Terus perut lega tau.

Omega Guard Shaklee
Omega guard shaklee ini mengandungi DHA & EPA yang tinggi.DHA mencegah kadar kolesterol berlebihan dan pembekuan lemak dalam darah.Omega guard shaklee boleh meningkatkan kadar kolesterol baik dalam badan (HDL) dan menyingkirkan kolesterol yang tidak diperlukan oleh badan. jika kadar kolesterol tidak baik banyak di dalam badan akan menyebabkan saluran di dalam darah tersumbat dan boleh mengakibatkan sakit jantung.

Phytocol ST Shaklee
Ini adalah produk terbaru dari shaklee.
Secara ringkasnya, Phytocol sangat membantu menurunkan paras kolestrol secara semula jadi. Khusus untuk mereka yang suka makanan berlemak. Nak tahu tentang phytocol secara lebih detail?
Klik sini :
http://www.intanazlin.com/2014/06/phytocol-st-turunkan.html


Nak dapatkan tips kekal langsing di hari raya?
Meh klik sini:
http://www.intanazlin.com/2014/07/12-tips-kekal-langsing-di-hari-raya.html

Haaaa..dah baca kan fungsi setiap vitamin tu?Bila ambil vitamin tak adalah risau bacaan kencing manis atau kolestrol naik mendadak.Kesihatan itu sangat penting tau.Kebanyakan penyakit adalah berpunca daripada makanan.Untuk elak berlaku sebarang kemudaratan yang lebih teruk,jawapannya adalah dengan pengambilan vitamin.Nanti bila sakit makin teruk,nak makan apa pun semua tak dapat.Selera pun hilang.

Salam aidiladha dari saya sekeluarga untuk anda semua..

Kepada anda yang nak cuba vitamin shaklee,nak jaga badan dan jaga kesihatan masa raya ni boleh jer hubungi saya tau.
Macam mana nak hubungi saya?


  

Recent Post

recent